Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İletişim Fakültesi
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Bölümün Amacı

Amaç

Açılması düşünülen Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, bilişim ve iletişim sektörünün, iletişim stratejileri geliştirme, iletişim kampanyaları uygulama, reklam iletişimi ve uygulamaları, kurumsal iletişim departmanlarının her biriminde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dünya ve özellikle de ülke gerçeklerinin farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış “halkla ilişkiler uzmanları” yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu amaç doğrultusunda, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı’nda, alanla ilgili kuramsal bilgilerin yanı sıra iletişim ve reklamcılık alanında özgün çalışmaların, yaratıcı projelerin ve türevlerinin planlanması, hazırlanması, pazarlanması süreçlerinin tüm aşamalarının gerçekleştirilmesi konusunda eğitim verilmesi planlanmaktadır.

Ayrıca Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı’nda, medya ilişkileri, yönetim ve organizasyon, medya okuryazarlığı, halkla ilişkilerde kalite yönetimi, görüntü yönetimi gibi, “mesleğe hazırlayan” bilgilerin verildiği dersler ve proje-staj odaklı uygulamalar da yer alacaktır. Bilindiği gibi alanında donanımlı, sektördeki ihtiyaçları karşılayabilecek, çalışmakta oldukları firmalara reklam noktasında maksimum faydayı sağlayabilecek, iletişim ve hayal gücü yüksek bireyler çalışma alanında gereklidir. Dolayısıyla halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında akademik eğitim almış; kuram ve uygulama alanlarını bağdaştırabilen bireyler yetiştirme gereksinimi doğmuştur. Açılması düşünülen Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı’nda bu gereksinimin karşılanması amaçlanmaktadır.